Булінг
Додаток 1 до наказу по НВК від 01.09.2021р. №___
План
заходів щодо попередження насильства та булінгу
на 2021-2022н.р.
№ зп |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальний |
1 |
Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006 р. «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї. |
вересень |
Директор |
2 |
Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. |
Протягом року |
Директор |
3 |
Під час відвідування учнів вдома з’ясовувати умови проживання та виховання дітей в родинах з метою виявлення неблагодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. |
01.09-11.09 |
Учителі 1, 3 класів |
4 |
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам |
Постійно |
Директор |
5 |
Забезпечити систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення |
Постійно |
Учителі 1, 3 класів |
6 |
Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» |
лютий 2022 |
Учителі 1, 3 класів |
7 |
Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг» |
лютий 2022 |
Учителі 1, 3 класів |
8 |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг».
|
Квітень 2022 |
Учителі 1, 3 класів |
9 |
Перегляд відеоролика «Нік Вуйчич про булінг у школі
|
березень 2022 |
Учителі 1, 3 класів |
Україна
Міністерство освіти і науки
Вінницька РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Вінницької області
Відділ освіти
Медвідський НВК: ЗОШ І СТ. - ДНЗ
вул. Пушкіна , 2 А, с.Медвідка, 23216
тел. (0432)589-553 medvidkanvk@i.ua Код ЄДРПОУ 38990579
НАКАЗ
08.10.2019 с. Медвідка №
Про запобігання булінгу
Відповідно Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», листа Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу» та з метою забезпечення конституційних прав учнів, запобігання проявів жорстокого ставлення до дітей, приниження їх честі і гідності під час освітнього процесу
НАКАЗУЮ:
1.Проводити в НВК просвітницько-профілактичні заходи з педагогами,батьками, вихованцями, учнями щодо роз’яснення основних причин, ознак булінгу, мобінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким ситуаціям.
2.Затвердити План заходів щодо запобігання та протидії булінгу. (Додаток 1)
3. Затвердити Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти (додаток 2).
4. Затвердити Порядок реагування на доведені випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до насильства, булінгу (цькування) (додаток 3).
7. Створити комісію з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) та затвердити її склад (додаток 4).
5. Призначити уповноваженою особою для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб, проведення розслідування в.о. директора НВК Вигонюк Т.О. (додаток 5)
6.Педагогічним працівникам:
3.1.Забезпечити виконання Плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу на 2019/2020 н. р.
3.2. Не допускати випадків фізичного та психологічного насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження з дітьми.
Протягом 2019-2020н. р.
3.3.Організувати просвітницьку роботу з учасниками освітнього процесу щодо запобігання жорстокому поводженню над дітьми.Протягом 2019-2020 н. р.
4. Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного Протягом 2019-2020 н. р.
5.Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного). Протягом 2019-2020 н. р.
6.Терміново інформувати адміністрацію закладу про будь-які випадки неправомірного поводження працівників по відношенню до учнів.
В.о. директора НВК Т.О. Вигонюк
З наказом ознайомлені:
Бондар Л. А. _________________ _____________
Горячкіна Л.В. _______________ ______________
Вигонюк Т. О. _________________ _____________
Воробйов М. М. _________________ _____________
Воробйова В.М. _________________ _____________
Гуменюк О. Ю. ________________ _____________
Донченко Ю.В. ________________ ____________
Іщук Н. В. _________________ _____________
Комарніцька В.О. _______________ ____________
Максимець А.Л. ______________ ______________
Мосурган О.І. _____________ _____________
Трокаль В.В. _________________ _____________
Олійник Л. С. _________________ _____________
Подчашинська О. І._________________ _____________
Ременяк В. М. ________________ ___________
Додаток 1
до наказу від 08.10.2019 р. №
План
заходів щодо запобігання та протидії булінгу
в Медвідському НВК: ЗОШ І ст. - ДНЗ
на 2019/2020 н.р.
№ зп |
Заходи |
Клас |
Термін проведення |
Відповідальний |
1 |
Майстер – клас «Павутинка дружби» |
1-4 |
Жовтень 2019 |
Класні керівники |
2 |
Лекторій для батьків «Насильство в сім’ї» |
Грудень 2019 |
Вигонюк Т.О. |
|
3 |
Тренінгове заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі» |
3-4 |
Листопад 2019 |
Трокаль В.В. |
4 |
Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» |
3-4 |
Грудень 2019 |
Класні керівники |
5 |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг». |
Травень 2019 |
Чубирко О.Ю. Класні керівники |
|
6 |
Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг» |
1-4 |
Лютий 2020 |
Класні керівники |
7 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Березень 2020 |
Вигонюк Т.О. |
|
8 |
Година спілкування «Протидія насильству в сім’ї» |
1-4 |
Квітень 2020 |
Класні керівники |
Додаток 2
до наказу від 08.10.2019 №
Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти
1.Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
2.Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
3.Здобувач освіти, який став свідком булінгу у НВК, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя або безпосередньо керівника закладу освіти .
4.Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
5.Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
6.Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
7.Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
8.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
9.Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.
Додаток 3
до наказу від 08.10.2019 №
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу
1.Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
2.Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4.Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13(вчинення правопорушень за статтею1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., No 51, ст. 112
Додаток 4
до наказу по школі від 08.10.2019 №
Склад комісії з протидії булінгу:
голова комісії – Вигонюк Т.О..;
члени комісії:
Трокаль В.В. – учитель початкових класів;
Іщук Н.В. – вихователь;
Комарніцька О.В. – голова батьківського комітету
Додаток 5
до наказу від 08.10.2019 №
Дані про уповноважену особу щодо здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб, проведення розслідування
Вигонюк Тетяна Олексіївна – учитель початкових класів Медвідського НВК,
в.о. директора НВК
Домашня адреса: м.Вінниця, вул.. П.Тичини 8/24
Моб .т. 068-29-066-48
Україна
Міністерство освіти і науки
Вінницька РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Вінницької області
Відділ освіти
Медвідський НВК: ЗОШ І СТ. - ДНЗ
вул. Пушкіна , 2 А, с.Медвідка, 23216
тел. (0432)589-553 medvidkanvk@i.ua Код ЄДРПОУ 38990579
НАКАЗ
15.10. 2019 с. Медвідка №
Про недопущення жорстокого
поводження з дітьми в НВК,
з боку вчителів та вихователів,
інших співробітників НВК щодо дітей
На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про охорону дитинства», Закону України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», наказу МОН від 25.12.2006 № 844 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми», наказу МОН від 23.08.2006 № 631 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства, щодо захисту прав неповнолітніх», наказу МОН від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильства над дітьми»,
з метою недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в НВК, з боку вчителів, інших співробітників НВК щодо дітей.
НАКАЗУЮ:
1. Вести неухильний контроль за дотриманням законодавства щодо недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в НВК. Постійно
2. Ознайомити з нормативними документами щодо недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми всіх співробітників НВК (Додаток 1). До 24.10.2019
3.Класним керівникам та вихователям:
3.1. Вести щоденне спостереження за дітьми з метою попередження усіх видів насилля в родині. Постійно
3.2.Негайно повідомляти адміністрацію закладу про виявлені факти насилля в родині. Постійно
3.3.Провести виховні години «Як не стати жертвою насилля», «Що роботи, якщо ти став жертвою насилля в родині». З 16.10.2019 по 25.10.2019
4.Педагогічним працівникам та іншим співробітникам НВК не допускати випадків жорстокого поводження з дітьми в закладі та дотримуватись законодавства щодо жорстокого поводження з дітьми. Постійно
5.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. директора НВК Т.О. Вигонюк
З наказом ознайомлені:
Бондар Л. А. _________________ _____________
Горячкіна Л.В. _________________ ____________
Вигонюк Т. О. _________________ _____________
Воробйов М. М. _________________ _____________
Воробйова В.М. _________________ _____________
Гетманчук В.І. _________________ _____________
Гуменюк О.Ю. _________________ _____________
Донченко Ю.В. _________________ _____________
Іщук Н. В. _________________ _____________
Максимець А.Л. _________________ _____________
Мосурган О.І. _________________ _____________
Олійник Л. С. _________________ _____________
Подчашинська О. І._________________ _____________
Ременяк В. М. ________________ _____________
Комарніцька В.О. ________________ _____________
Додаток 1
до наказу по НВК від 15.10.2019 №
Каталог дій, які розцінюються як жорстоке поводження з дітьми в закладах освіти
(витяг з Наказу Міністерства освіти і науки України «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми» від 25.12.2006 № 844)
В основі жорстокого поводження з дітьми лежить нерозуміння цінності дитини, відсутність системи демократичних цінностей, які визначають модель сімейного життя і родинного виховання в конкретній сім'ї.
Жорстоке поводження з дітьми в школі, виховній установі з боку вчителів, вихователів щодо дітей виявляється у наступному: приниженнях, постановці в кут; битті; роздяганні дитини перед іншими як способу покарання; нагадуванні при класному колективі про недоліки дитини, особливості сім'ї, сімейні події, про які вчителю стало відомо; непосильній праці; ігноруванні фізичних потреб дитини (заборона піти до туалету); існуванні «любимчиків» та «паріїв»; підвищеному тоні, крику, необґрунтованих, неадекватних оцінках; суворій дисципліні, яка тримається на страху, а не на інтересі до навчання; авторитаризмі, вимогах без пояснень; недоцільних вимогах до зовнішнього вигляду дитини (зачіски, форми) і застосуванні дій щодо його покращення – підстригання власноруч, зняття прикрас, відбір мобільних телефонів тощо; розбещенні.
Мають місце непоодинокі випадки приниження гідності дітей вчителями. Нерідко конфіденційна інформація щодо проблем дитини та її сім'ї розголошується і стає предметом обговорення у класному колективі, серед батьків, що травмує психіку , погіршує моральний стан дитини.
Засобом психологічного тиску в руках окремих педагогів стало обесцінювання навчальних досягнень учнів. Нерідко 11-12 балів може отримати лише той учень, який ходить до вчителя на додаткові (платні) заняття. Вищезазначене, а також професійна солідарність, хибне тлумачення; захисті честі мундиру" формують у підростаючого покоління уявлення про сутність подвійних стандартів.
Жорстоке поводження дітей щодо дітей виявляється в такому: образливих прізвиськах; насміханні над виглядом, видом діяльності, поведінкою дітей, які вирізняються серед однолітків; примушуванні до негативних дій (доведи, що не боїшся вчителя що ти не гірше за інших, - палиш, вживаєш наркотики, дорослий, займаєшся сексом тощо), бойкоті, ігноруванні; битті («темна»); відбиранні у слабших дорогих речей, грошей, їжі; погрозах, приниженнях; примусу до «служіння» сильному – нести портфель, бути на підхваті, чергувати тощо; зґвалтуванні, цькуванні.
Каталог дій, що розцінюються як насильство по відношенню до дітей
(на основі аналізу міжнародних та державних нормативно-правових актів)
Фізичне насильство: · побої · мордування · навмисне травмування · нанесення тілесних ушкоджень · порушення фізичного здоров’я · катування · недбале, брутальне і жорстоке, нелюдське поводження, що принижує гідність · фізичні покарання · зловживання · нехтування · експлуатація дитячої праці · непосильна праця · залучення до праці на виробництві зі шкідливими умовами · використання у жебрацтві · вилучення органів для трансплантації, насильницьке донорство (проведення дослідів) · вбивство |
Психологічне насильство · приниження гідності · словесні образи, образливі прізвиська · роздягання дитини перед іншими як спосіб покарання · висміювання недоліків дитини, особливостей сім'ї, сімейних подій · насміханні над виглядом, видом діяльності, поведінкою дітей, які вирізняються серед однолітків · ігнорування фізичних потреб дитини · крик · авторитаризм, вимоги без пояснень · примушування до негативних дій · погрози · цькування · переслідування · залякування · залучення до екстремістських релігійних психокультових угрупувань та течій · примушення до жебрацтва, бродяжництва · доведення дітей до самогубства · розголошення чи публікація будь-якої інформації про дитину, що може заподіяти їй шкоду, без згоди законного представника |
Сексуальне насильство: · розбещення · зґвалтування · використання неповнолітніх у порнобізнесі (для створення та розповсюдження порнографічних матеріалів) · посягання на статеву недоторканість, сексуальні домагання · сексуальні зловживання · сексуальна експлуатація неповнолітніх (проституція, примушування, спонукання чи втягнення до заняття проституцією; звідництво, вчинене із залучанням неповнолітнього)
|
Економічне насильство: · відбирання речей, грошей, їжі, на які постраждалий має передбачене законом право · умисне позбавлення житла, їжі, одягу, грошей · вимагання · крадіжка, грабіж · шантаж з метою отримання грошей · незаконне присвоєння власних речей, грошей іншої людини · умисне пошкодження майна та одягу
|
Основні поняття
жорстоке поводження з дитиною – будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного та соціального насилля над дитиною в сім’ї або поза нею;
насильство - будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одної людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи людини та громадянина і наносять їй моральну шкоду, шкоду її фізичному чи психічному здоров'ю;
фізичне насильство – умисне нанесення одним індивідом іншому побоїв, тілесних ушкоджень, що може призвести або призвело до смерті постраждалого, порушення фізичного чи психічного здоров’я, нанесення шкоди його честі і гідності;
сексуальне насильство – протиправне посягання одного індивіда на статеву недоторканість іншого, а також дії сексуального характеру по відношенню до неповнолітніх;
психологічне насильство – це насильство, пов’язане з дією одного індивіда на психіку іншого шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно спричиняється емоційна невпевненість, нездатність захистити себе та може завдаватися або завдається шкода психічному здоров’ю;
економічне насильство – навмисне позбавлення одним індивідом іншого житла, їжі, одягу та іншого майна чи коштів, на які постраждалий має передбачене законом право, що може призвести до його смерті, викликати порушення фізичного чи психічного здоров’я.
Посвята в першокласники
Осінь ніжно розпустила
Фарби різних кольорів
І до школи запросила
7 маленьких першачків.
Відбулося гарне свято
мамам й татам для утіхи
Бо які ж уже дорослі
й самостійні стали дітки!
Свято Букваря
Увага! Увага! Увага!
У нас відбулось свято.
Приходили до нас у гості всі:
Бабусі, мами й тата.
Дізнались, які ми тепер красномовні.
Послухали наше виразне читання,
Вірші й пісні в нашому виконанні,
І разом віддячили вірному другу,
Що нам допоміг подолати науку.
А що то за друг? - радо можем сказати,
Букварик, ось так, як його вам не знати!!!
Екскурсія на виставку метеликів та екзотичних тварин
28 травня учні нашого НВК відвідали "Планету метеликів" та персональну виставку екзотичних тварин Пальчіка А. І.
Відбулося свято 8 березня
Жіноче свято... Воно приходить навесні із першими теплими днями. Мати, мама, матуся, неня - такими високими словами величаємо жінку - матір. Скільки спогадів і тепла таїть у собі це магічне слово. Цим словом ми називаємо найдорожчу, найдобрішу, найкращу, наймилішу нам людину. Це слово, яке із радістю вимовляє кожна дитина, бо змалечку супроводжує нас у житті матусина ласка і турбота. З якою ніжністю і трепетом дитячих сердець готувалися до маминого свята учні та вихованці нашого закладу…
Великий син великого народу
Між берегами вічності клекоче час,
Дзенить нового дня весела повінь,
Живуть, Тарасе, рідний, поміж нас,
І голос твій, і пензель твій, і слово.
20 лютого у НВК відбулася відкрита виховна година, присвячена 200-річчю з дня народження Т. Г. Шевченка. Батьки і учні перенеслися у час, коли жив і творив Великий Кобзар. Прозвучало багато віршів і пісень, а також учасники показали свої знання творчості Шевченка у різноманітних конкурсах, які були організовані педагогічним колективом.